- Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.
FAQ'S
FAQ'S: Veel gestelde vragen. Heb je vragen kijk dan eerst of je je vraag hieronder terug kan vinden.
De webshop is altijd open. Met je aankoop steun je het museum. Ook is er de mogelijkheid van doneren. We verzenden wereldwijd en je kunt betalen in een veilige omgeving.
De eerstvolgende verzenddatum is 6 november 2024.
I do not speak Dutch. Do you have an English webshop?
Yes, we do. In the top left corner you can see a small Dutch flag. Click on it and the choice of language appears: Dutch or English.
BESTELLEN:
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Voor alle informatie over het Museum Rembrandthuis, ga naar onze website, www.rembrandthuis.nl
Bij Plan je bezoek en bij Bezoekersinformatie vind je alles over de openingstijden, tijdssloten en tickets. Voor vragen hierover kun je mailen naar [email protected]
Voor vragen over de webshop is er rechtsboven een contactformulier. Ook kun je rechtstreeks mailen naar [email protected]
Ik wil mijn bestelling laten versturen naar een ander adres, kan dat?
In het betalingsproces kun je kiezen voor een ander afleveradres dan het factuur adres.
Ik heb de bestelling afgerond en ontdek dat ik nog iets wil bestellen. Hoe voorkom ik dat ik 2x de porto moet betalen?
In Nederland kun je een pakket van 10 kilo opsturen voor de prijs van 6,95. De meeste bestellingen zijn onder de 2 kilo dus er kan zeker nog iets bij. Wanneer je nog iets wilt toevoegen aan je bestelling, maak dan een tweede order en in het betaalproces kies je voor 'ophalen in het museum'. Op deze manier betaal je geen portokosten. Dit kan alleen met een adres in Nederland. Om de beide orders samen te voegen stuur ook een mail naar [email protected]
Ik wil het als cadeau versturen, kun je het voor mij in cadeau papier versturen?
Ja dat kan, wanneer je dat aan geeft in commentaar/opmerking aan het einde van de bestelling zorgen wij ervoor dat het mooi verpakt verstuurd wordt.
Ik wil een donatie doen
Dat kan, graag zelfs. Er is een aparte categorie Donaties boven in de balk zichtbaar. Er zijn 3 keuzes die je natuurlijk zo vaak aan kunt klikken als je wil. Doneren is ook mogelijk als je geen winkelartikel aanschaft. Ook in de winkelmand kom je de donatiemogelijkheden tegen als je naar beneden scrolt.
Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dat kan alleen wanneer je bestelling nog niet verzonden is. Neem zo spoedig mogelijk contact op met Museum Rembrandthuis. Email: [email protected] (vanwege thuiswerken de snelste manier) of bel naar 020-5200407 Retail of naar 020-5200400 Secretariaat.
Hoe gaat het Museum Het Rembrandthuis om met mijn persoonlijke gegevens?
Wij staan garant voor je privacy. Wij gebruiken de door jou opgegeven informatie, zoals naam, adres, telefoonnummer, creditcardnummer, uitsluitend voor het verwerken van je bestelling en het bijhouden van onze administratie en belastingaangiftes. De informatie wordt niet gebruikt voor andere doeleinden van commerciële of niet commerciële aard. die niet direct gerelateerd zijn aan het Museum Rembrandthuis, zonder dat daarvoor vooraf om je toestemming is gevraagd. (Voor meer informatie, lees verder op onze privacybeleid pagina).
BETALING:
Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij de Rembrandthuis webshop?
Wij accepteren Mastercard en Visa creditcards. Je kunt ook gebruik maken van iDEAL of Pay Pal. Wij verzenden geen pakketten onder rembours. Mocht je niet in het bezit zijn van een creditcard of internet bankieren dan kun je ons bellen (020-5200407) of een email sturen naar [email protected] (vanwege thuiswerken de snelste manier) om te kijken hoe wij je verder kunnen helpen. Houd er wel rekening mee dat een andere betalingswijze meer tijd vergt.
Hoe gaat de betaling?
De Rembrandthuis webshop werkt met de beveiligde betalings-omgeving van OmniKassa. Tijdens het afrekenproces word je in verschillende stappen hier doorheen geleidt.
De betaling lukt niet. Wat nu?
Soms lukt het niet om de betaling rond te krijgen. Wat je kan doen is de betaling opnieuw proberen met een ander betaalmiddel. Wanneer dat ook niet lukt, kun je de order helemaal opnieuw doen. De eerste order (die niet betaald is) wordt uit het systeem gehaald. Wanneer de tweede poging ook niet lukt, kun je mailen naar [email protected]
Wanneer je rechtstreeks op onze bank wilt storten, graag op NL69 RABO 0177 4253 93 o.v.v. je naam en factuur INVnummer van de nog niet betaalde order. Stuur ook een mail naar bovenstaand adres zodat de boekhouding gevraagd kan worden om een bevestiging. Wij krijgen namelijk niet automatisch bericht van de bank. En dan is het wachten op je pakket erg lang.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dat is afhankelijk van je bank.
Hoe garanderen jullie de veiligheid van de credit card betaling?
De pagina waarop je je aankopen verricht is OmniKassa van de Rabobank.
De veiligheid van je betalingen is voor Omnikassa en de Rabobank een voortdurende zorg. OmniKassa's team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelen in dit domein, om je een veilige en betrouwbare dienst te leveren. Voor meer informatie, lees verder op de website van de Rabobank.
Zijn de prijzen in de Rembrandthuis webshop inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die op onze site vermeld worden zijn inclusief BTW, volgens het Nederlandse tarief. De doorberekende BTW bedragen worden op onze facturen gespecificeerd. Voor bedrijven binnen de EU wordt de BTW afgetrokken wanneer je je BTWnummer invult.
Worden douane kosten in rekening gebracht?
Het is mogelijk dat je douanerechten en omzetbelasting (BTW) verschuldigd bent als je je bestelling laat bezorgen buiten de EU. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer regelt het koeriersbedrijf voor je, maar via hen kan het voorkomen dat je verschuldigde douanerechten en belastingen moet voldoen. Informeer bij uw nationale douane tot welk bedrag er vrijstelling van belasting geldt. Let op dat dit ook geldt voor Groot-Brittannië.
VERZENDEN:
Wat betaal ik aan verzendkosten naar een adres in Nederland?
De kosten zijn afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket. Educatieve materialen worden gratis verzonden naar een adres in Nederland. Kleine, lichte en platte artikelen tot 155 gram worden voor 3,80 euro inclusief administratiekosten verzonden zonder Track & Trace code. Kleine, lichte maar niet platte artikelen worden als pakket met Track & Trace code verzonden voor 6,95 euro. Grote, lichte en platte artikelen worden ook als pakket verzonden voor 6,95 euro met code. Alle overige artikelen tot 10 kilo worden als pakket met code verstuurd voor 6,95 euro. Van 10 - 20 kilo zijn de verzendkosten 13,00 euro. Bij een minimum order van 25 euro is de verzending gratis naar een adres in Nederland.
Verzenden naar een ophaalpunt is niet mogelijk, daar hebben wij geen contract voor.
Ik wil het ophalen in het museum
Er is nu ook de mogelijkheid om een pakket op te halen in het museum in Amsterdam. Deze mogelijkheid is zichtbaar in het betaalproces nadat je een Nederlands adres hebt ingevoerd. Het ophalen kan elke dag van de week tussen 10 en 17.30 uur maar pas na een bericht in je email wanneer het pakket klaar ligt. Ook maken we een ophaalreservering via de email. Check je spam, mogelijk is het bericht daarin verdwenen.
Kan ik ook een pakket verzenden naar het buitenland?
Ja, dat kan. Wanneer je bij verzendadres het buitenlandse adres invult wordt automatisch de juiste porto berekend.
Hoe lang duurt het verzenden van mijn pakket?
We verzenden 1 dag per week de online bestellingen. Hou rekening met de langere verzendtijden in december.
We werken met Track&Trace PostNL pakketpost. De levering is in Nederland 1 - 3 werkdagen vanaf afgifte bij een PostNLpunt. Je krijgt bericht wanneer het pakket is afgegeven en ontvangt de barcode. Je kunt via PostNL kijken waar het pakket is met de barcode, dit werkt meestal pas na een dag in hun systeem.
Een pakket naar het buitenland duurt 1 -3 weken onder normale omstandigheden.
Je kunt zelf ook kijken met uw Track & Trace code op www.internationalparceltracking.com
Verpakkingen
We hergebruiken zoveel mogelijk verpakkingen en opvulmiddelen. Het kan daarom voorkomen dat je bestelling in een doos komt van een ander merk dan je verwacht.
Mijn order is niet binnen gekomen, wat moet ik doen?
Op de pagina met verzendinformatie van PostNL vind je een overzicht van de maximale overkomstduur van je pakket. De overkomstduur gaat in vanaf het moment dat je onze verzendbevestiging hebt ontvangen. In de komende periode is vertraging mogelijk. Als je bestelling na de maximale overkomstduur nog niet bezorgd is vernemen wij dat graag van jou per email: [email protected]
RETOURNEREN:
Wat is jullie ruilbeleid?
Wanneer je om welke reden dan ook ontevreden bent over sommige of alle goederen die je ontvangen heeft, kun je ze binnen 14 dagen na ontvangst, terug sturen naar Museum Rembrandthuis . Neem alstublieft contact met ons op per email: [email protected]
Stuur je goederen terug naar Museum Rembrandthuis, Jodenbreestraat 4, 1011 NK Amsterdam. Wij raden je aan om de goederen met verzendbewijs terug te sturen. De retour verzendkosten zijn voor jouw rekening.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
Het geld zal binnen 14-30 dagen terug gestort worden. Graag ontvangen we het IBAN nummer van je rekening. Terugstorten op een credit card is niet mogelijk. Wel op een pay-pal account maar dan alleen het volledige bedrag van de order. Dus een deel retourneren kan alleen met een IBAN nummer.
Kan ik een review plaatsen?
Elke klant mag een review indienen. We hopen natuurlijk op positieve opmerkingen maar ook minder positieve opmerkingen worden geplaatst. De enige reden om een review te weigeren is grof en/of discriminerend taalgebruik. Ook anonieme reviews worden niet geplaatst.
Ik heb mijn antwoord niet gevonden in bovenstaande lijst.
Stuur je vraag aan ons via de contactpagina op de webshop of stuur een email naar [email protected] en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op om je vraag te beantwoorden.
met vriendelijke groet, Daniella Bruinsma
Merchandise & Retail